作者: imlazy (dear fear) 看板: a-bian
標題: 跟大家分享一下
時間: Fri Mar 25 23:48:35 2005

以下是我系上老師寫的文章 他有投稿到china post
我看了覺得很感動

An open letter to the students and faculty of Aletheia University

Wanted to remind everyone about the anti-secession protest
this Saturday in Taipei and encourage everyone to attend this
important event in the history of Taiwan. Also wanted to assure
the students and make it clear that many of us in the Aletheia
University Department of Foreign Languages and Literature will be
participating. If any student has any questions about why
I personally feel this is so essential, please feel free to email
me at violaptw@yahoo.com or come in and talk with others and myself
in the office this week. As a personal remark, it's pretty inspiring
to see people on all sides of the Taiwan political divide coming together
to support this important event / message to the world. I'm sure everyone
appreciates the democratic freedoms we all enjoy in Taiwan and realize
how important it is to exercise those freedoms to the world in the face of
this sort of violent oppression and military threat from a country where
those freedoms are thought of as anathema. As a foreigner in this country
who is often confused by the tensions of this society, everyone coming
together
peacefully to support this issue really leaves a strong and positive
impression
about Taiwan, a truly amazing and inspiring country.


Sincerely, respectfully, and thankfully,

Michael Loncar
American citizen
Lecturer, Department of Foreign Languages and Literature

給真理大學同仁與學生的一封信
本週六在台北市將有一場反對中國反分裂法的抗議遊行。
我鼓勵各位參與這場台灣歷史中非常重要的盛事。同時我也想要告知各位同學,
本系(外文系)將有數位教師與學生前往參加。如果有同學想要了解為什麼
我認為這次遊行是如此地重要,歡迎你在本週內寫電子郵件給我(violaptw@yahoo.com

或者來辦公室找我和其他老師談談。就我個人來說,能夠看到來自台灣各個不同政治立場
的人聚集在一起支持這個活動,向世界傳達我們的想法,實在令人感觸良多。
我相信在這裡的每個人都很珍惜我們現在所享有的民主自由,同時也能夠了解,
向世界展現我們使用這些自由權利的能力與勇氣——特別是在面對一個視民主自由
為禁忌的國家對我們施予暴力壓迫與軍事武力威脅之際——有多麼地重要。
我是一個外國人,雖然常無法理解存有於這個社會中的某些緊張氣氛,
但這次能夠看到大家心平氣和地攜手合作支持這個活動,著實在我心中留下一個對台灣——

這個很棒又令人感動的國家——非常勇敢而正面的印象。

Michael Loncar(梁愷)誠摯敬上
3/21/2005

美國公民
外國語文學系教師



arrow
arrow
    全站熱搜

    kaiwaisheep 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()